LeaseCloud erbjuder nu asset management eller inventariehantering i form av AssetCloud™. Företag som tecknar leasingavtal genom LeaseCloud plattformen kan synka alla inköp in vårt molnbaserade inventariesystem automatiskt. Funktionen fungerar oavsett vilket leasingbolag eller leverantör som används.

I AssetCloud sparas enheter med serienummer, inköpsdatum, leverantör och garantiinformation. AssetCloud sparar även information om utförd service, vilket anställd som använder produkten etc. AssetCloud stödjer även mjukvarulicenser och förbrukningsartiklar.

  • Lätt att följa vilka tillgångar som används, av vem och geografisk placering.
  • Användare måste godkänna (End-User EULAs/Terms of Service) vid utcheckning
  • Notis via email när garantier och licenser löper ut
  • Integration med streckkodsscanners och QR läsare
  • Snabb och enkel inventering vid årsbokslut
  • Lägg till egna fält för ytterligare attribut på enheter
  • Importera och exportera enhetslistor enkelt
  • Skapa QR etiketter
  • Tillgångar markerade som tillgängliga kan beställas av anställda
  • Spara full historik över användning, in/utcheckning och service för varje enhet
  • Kräv digital signering vid utcheckning av enheter

AssetCloud Asset Management from LeaseCloud.com